De invoering van de General Data Protection Regulation (GDPR), ofwel de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), kan voor veel organisaties een enorme impact hebben. Het niet-naleven van de AVG kan boetes die in de miljoenen kunnen lopen tot gevolg hebben, of een tijdelijk verbod om persoonsgegevens te verwerken.
Bedrijven die privacygevoelige productiegegevens gebruiken om software te testen moeten zich ervan bewust zijn dat testen met persoonsgegevens per 25 mei 2018 in vrijwel alle gevallen uit den boze is. Veel organisaties voeren momenteel wijzigingen in hun testdatastrategie door, voor anderen is deze aanpassing aanstaande: het is twee voor twaalf. Daarnaast klinkt in veel organisaties de wens om ontwikkelingen in de markt nauwkeurig te volgen door het steeds frequenter opleveren van software.
Nu dankzij de AVG nagedacht wordt over een wijzigende testdatastrategie, is het goed om te beseffen dat de manier waarop u met testdata omgaat veel zegt over hoe goed uw testen zullen presteren in een ‘continuous delivery pipeline’.
Lees hier verder over de do’s en don’ts van het testen met productiegegevens.
Bron: Computable