Melden van misstanden en het inrichten van een Meldpunt
Wij ondersteunen medewerkers bij het melden van misstanden en helpen organisaties bij het inrichten van een veilig, onafhankelijk meldpunt, passend bij wet- en regelgeving.
Of je nu een medewerker bent die een misstand wil melden of een organisatie die een onafhankelijk meldpunt wil inrichten: wij bieden de ondersteuning die je nodig hebt. Als meldpunt helpen we medewerkers op een veilige manier om vermoedens van misstanden te melden, terwijl we organisaties adviseren bij het opzetten en beheren van een effectief meldproces. Ontdek hoe we zowel de meldingen behandelen als het meldpunt inrichten, zodat jouw organisatie voldoet aan wet- en regelgeving en een veilige werkcultuur bevordert.
Wij vinden het belangrijk om bewustwording te creëren binnen de organisatie op het gebied van misstanden en het meldproces. Dat doen we door zichtbaar te zijn als meldpunt en door awareness te creëren in de organisatie. Daarnaast trainen we leidinggevenden en directieleden, zodat zij zijn voorbereid wanneer zij te maken krijgen met een melding van een vermoeden van een misstand.
Wij adviseren en ondersteunen graag bij het inrichten van het gehele interne meldproces. Dit begint vaak bij het opstellen van een goede meldprocedure, zodat jouw medewerkers veilig kunnen melden. Wij kunnen daarnaast ook het interne meldpunt van een organisatie voorzien van advies en ondersteuning bij de opvolging van een melding.
Het meldpunt wordt gecoördineerd door Adinda Lammens. Heb je vragen over het inrichten van het meldpunt, het opstellen van een meldregeling of in onze dienstverlening ‘optreden meldpunt’, neem dan gerust contact met Adinda op.